ՍՈՒՐԲ ԽԱՉԻ ՄԱՍՆԱՏՄԱՆ ՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆԸ
Տիրոջ Խաչափայտի մասնատումն ըստ Հայսմավուրք ծիսամատյանի, սկսվեց, երբ Հռոմի կայսր Կղոդիոսի կինը՝ Պատրոնիկեն, ընդունելով քրիստոնեությունը որպես հավատքի
դավանանք,
ուխտի
է
գալիս
Երուսաղեմ
և
փափագում
է
տեսնել
Տիրոջ
գերեզմանն
ու
Խաչափայտը։
Բայց
Տյառնեղբայր
Հակոբոսը
տեղեկացնում
է,
որ
հրեաները
գողացել
ու
թաքցրել
են
այն։
Թագուհու
եռանդուն
միջամտությամբ
գտնվում
է
Խաչափայտը
և
վերադարձվում
Հակոբոս
առաքյալին,
որն ըստ ավանդության
երգել
է.
«Խաչի քո Քրիստոս
երկրպագանեմք»
սքանչելի տաղը։
Ուխտը կատարելուց հետո Պատրոնիկե թագուհին խնդրում է առաքյալից սուրբ Խաչափայտից մի մասնիկ շնորհել իրեն։ Սիրահոժար կերպով Հակոբոսը կտրում ու նրան է տալիս Խաչափայտի այն մասից, որի վրա մեր Տիրոջ սուրբ Արյան հետքերը կային։
Հաջորդը, երբ Կոնստանդիանոս կայսրի մայրը՝ Հեղինէ թագուհին 326թ. գալիս է Երուսաղեմ ու գտնում է Քրիստոսի Խաչը, որպես հիշատակ նրան են նվիրում սուրբ Խաչի մասունքից մի հատված:
Այս առիթով պետք
է հիշել, որ դրանից հետո
հաջորդող դարերում սկսվեց սուրբ Խաչի
թանկագին մասունքների բաշխումը եկեղեցիների միջև, այնպես որ Երուսաղեմի Կյուրեղ հայրապետը (349-386), հաստատում է, որ աշխարհը լցվեց
սուրբ Խաչի
մասունքներով:
Իսկ Հովհաննես Ոսկեբերանը նշում է, որ մարդիկ Խաչի
մասունքները ոսկեղեն պահպանակների մեջ դրած, երկյուղածությամբ ու պարծանքով կրում էին իրենց
պարանոցներին: Կա նաև հիշատակություն, որ Երուսաղեմի Հոբնաղ եպիսկոպոսը 455թ. Հռոմի Լևոն պապին է ուղարկել Խաչափայտի մի փոքրիկ մասունք:
Իսկ 569թ. Բյուզանդիայի Հուստինիանոս կայսրը Ֆրանկների
թագուհուն
է
նվիրում
սուրբ
Խաչից
մի
մասնիկ:
Դարեր հետո, երբ Տիրոջ Խաչը վերադարձվում է պարսկական գերությունից (628թ.), ըստ ավանդության
հայերին,
որպես
մասնակից,
Խաչափայտից
մի
մաս
են
նվիրում:
Այդ վերադարձը կարծես
սուրբ Խաչի
անկրկնելի գեղեցիկ մայրամուտը դարձավ, քանի որ դրանից հետո
այլևս սուրբ
Խաչը որպես ամբողջություն չի հիշատակվում:
Եվ այսպես Տիրոջ Խաչափայտը սուրբ հաղորդության թանկագին նշխարների
նման
մաս
առ
մաս
բաժանվեց
քրիստոնյաների
միջև:
(Շնորհք Գալուստյան. պատրիարք Կոնստանդնուպոլսի)
Комментариев нет:
Отправить комментарий